Top tendințe SaaS de urmărit în 2022

Publicat la 8 mart. 2022

Software-as-a-service (SaaS) a devenit incredibil de popular de-a lungul anilor. Este o alegere din ce în ce mai viabilă pentru mulți oameni de afaceri și organizații care caută accesibilitate, funcționalitate și versatilitate. De exemplu, Gartner prezice că industria aplicațiilor cloud bazate pe servicii va avea o valoare de 143,7 miliarde de dolari până în 2022—și acest număr va crește pe parcursul anului 2022. Noi tendințe SaaS vor apărea, dar de ce trebuie să fii atent?

SaaS este un model de distribuție software care oferă agilitate și rentabilitate pentru multe companii, ceea ce îl face o opțiune incredibil de fiabilă. Multe modele de afaceri acceptă SaaS în rândul lor datorită simplității, accesibilității utilizatorilor, securității și conectivității pe scară largă. Platformele software-as-a-service eficientizează modelele de afaceri; majoritatea companiilor sunt în proces de implementare a diferitelor strategii de business inteligente. 

De aceea, cei mai buni agenți de vânzări SaaS urmăresc noile trenduri din acest domeniu. Anul 2021 a fost un an de tulburări pentru multe organizații, dar trebuie să ne gândim la viitor și să încercăm să facem față lumii în pandemie. Experții prezic tendințele SaaS care ne așteaptă în acest an—hai să ne uităm împreună la ele. 

Află mai multe despre software-as-a-service în acest articol: Ce este SaaS? 

Inteligența Artificială

Folosim inteligența artificială (Artificial Intelligence) acasă și la serviciu în fiecare zi, indiferent dacă știm asta sau nu. AI există pe telefoanele noastre și pe software-ul pe care îl folosim pentru a ne îndeplini sarcinile. Principalul punct de vânzare al inteligenței artificiale este cu cât este folosit mai mult, cu atât devine mai bun. Mai mult decât atât, companiile își pot crea propriul software la comandă; ca rezultat, își pot deschide un nou front de luptă pentru companiile SaaS. 

Cum va ajuta AI-ul la construirea unui viitor strălucit pentru SaaS?  

  • Personalizare: Software-ul este mai ușor de utilizat cu tehnologii precum procesarea limbajului natural, care procesează automat tiparele de vorbire umană și controlul vocal. Acest lucru poate fi implementat pentru a îmbunătăți personalizarea și a răspunde mai bine nevoilor clienților. 
  • Viteză: SaaS îmbinat cu inteligența artificială accelerează procesele și operațiunile interne. Acest lucru permite companiilor să obțină răspunsuri rapide la întrebări, să facă predicții rapide și să accelereze nivelul general de reacție. 
  • Securitate: Datorită automatizării activate de AI și a capacității de învățare automată, securitatea SaaS este îmbunătățită prin identificarea și remedierea rapidă a potențialelor amenințări.
  • Inteligența datelor: AI permite ca SaaS să investigheze intențiile, interesele și comportamentele emergente ale consumatorilor. Astfel, se consolidează în același timp date neprețuite din diverse surse și curățând datele într-un mod de afaceri care oferă o valoare optimă pentru afaceri. 
  • Integrări: Este posibil ca în 2022 să vedem tehnologia AI cum se integrează cu o varietate largă de tipuri de software. Ca și rezultat, este posibil să creezi infrastructuri bazate pe o valoare ridicată.

Machine Learning

Machine Learning (ML) este un subset al inteligenței artificiale. De obicei este utilizat în SaaS pentru a automatiza receptivitatea în rapoartele și aplicațiile de servicii pentru clienți, cum ar fi chatbot-uri live. De asemenea, se va automatiza procesul de integrare a SaaS iar noile inovații vor facilita software-ul și platformele care permit companiilor să automatizeze părți semnificative ale operațiunilor interne. 

Astfel, ML va permite ofertelor SaaS să se auto îmbunătățească, oferind un nivel de inteligență și eficiență operațională care va schimba o serie de industrii. Unele dintre cele mai importante cazuri de utilizare ML în software-as-a-service: 

  • Permite platformelor să învețe despre preferințele și obiceiurile clienților. Astfel, le permite companiilor să-și facă produsele mai utilizabile și intuitive;
  • Prelucrează o cantitate mai mare de date și perspective contextuale pentru a ajuta companiile să-și optimizeze oferta și poziționarea pe piață; 
  • Optimizează colaborarea și operațiunile interne; 
  • Crește angajamentul clienților cu brandul tău; 
  • Asigură o securitate superioară a datelor prin recunoașterea avansată a modelelor. 

Analiză centralizată

Aplicațiile SaaS au un ciclu lung de viață. Analiza datelor este un trend popular ale industriei SaaS în 2022 care se va menține pentru mult timp. Toate companiile vor să-și eficientizeze procesele pentru a obține o perspectivă mai profundă asupra utilizatorilor. SaaS va merge alături de AI și ML. Forbes reportează că investițiile SaaS orientate spre analiza datelor va crește cu 23,3% și va ajuta companiile să ia decizii mai precise și cu mai mult impact. 

În 2022, analiza va deveni o componentă centrală a fiecărei platforme bazată pe servicii. Oricine dorește să treacă înaintea concurenței are nevoie de SaaS. Această analiză centralizată permite utilizatorilor să-și analizeze datele dintr-un singur punct al adevărului. Mai mult decât atât, modelul SaaS îți va permite să accesezi datele de pe orice dispozitiv, în orice moment. Mediul online face ca fiecare membru al echipei să aibă acces la analizele sale. 

SaaS vertical

Vertical SaaS este personalizabil și vizează clienți din anumite industrii și lanțuri de aprovizionare, spre deosebire de Horizontal SaaS care se concentrează pe clienți din orice sector și industrie. Multe companii consideră Vertical SaaS ca o opțiune rentabilă, specifică industriei, care permite să personalizeze anumite funcții. 

Furnizorii de SaaS vertical au capacitatea de a adapta funcțiile pentru a răspunde eficient nevoilor clienților în nișa lor. Ca rezultat, firmele au mai multă flexibilitate și oportunități de upselling și costuri mai mici de achiziție. Mai mult decât atât, companiile beneficiază de mai multe avantaje, cum ar fi: 

  • Informații despre clienți: Acest lucru le permite companiilor să obțină date și informații despre clienți din o industrie specifică. 
  • Valori și KPI-uri predefinite: Vertical SaaS este deja integrat cu valori predefinite, KPI-uri și analize pe care organizațiile le pot utiliza pentru a evalua procesele și performanța zilnică pe termen lung.
  • Valoarea afacerii: Software-ul este conceput pentru a satisface cerințele industriei, ceea ce oferă un grad mai ridicat de valoare de afaceri. 
  • Guvernare îmbunătățită a datelor: Fiindcă Vertical SaaS este poziționat să abordeze procedurile de guvernare a datelor prin includerea de capabilități de conformitate specifice industriei, ai avantajul unei transparențe sporite. 
  • Standarde mai mari: Vor continua să apară servicii de calitate superioară de la mulți furnizori de Vertical SaaS. Fiecare dezvoltator își propune să se distingă de mulțimea în continuă creștere.  

O nevoie mai mare de conexiuni API

Application Programming Interface (API) a fost o parte fundamentală a dezvoltării software de ani de zile. Odată cu explozia soluțiilor SaaS și adoptarea de către piață, a apărut necesitatea integrării acestora într-un sistem de afaceri existent. Unele companii doresc să-și migreze toate datele pe o platformă cloud, însă multe preferă să le armonizeze cu infrastructura deja existentă. 

Există, totuți, o problemă. La început, nu a existat o soluție completă de integrare. Acest eșec au dezamăgit mulți clienți, așa că furnizorii s-au redirecționat spre API terțe. Astfel, s-a câștigat mult timp și resurse pentru timp de lansare mai scurt.

Martech devine mai accesibil

Tehnologia de marketing sau, pe scurt, martech, este un termen care se referă la multitudinea de instrumente care ajută companiile să-și îmbunătățească campaniile promoționale. Acest lucru se întâmplă prin facilitarea unor perspective mai bune, procese sau capacități creative îmbunătățite. 

Din cauza pandemiei, industria martech a dat semne de încetinire. Acest lucru s-a întâmplat din cauza practicilor învechite, cum ar fi funcționalități complexe, abonamente inflexibile și demonstrații slabe de produse. Însă, pe măsură ce industria SaaS se extinde, mai mulți furnizori se concentrează pe îmbunătățirea experienței clienților. 

Mulți furnizori martech SaaS caută să-și simplifice interfețele și soluțiile să devină mai accesibile. Această schimbare înseamnă că furnizorii martech se vor concentra pe a face bine un lucru, în timp ce oferă utilizatorilor obișnuiți informații neprețuite sau să efectueze sarcini odată inaccesibile. Câteva dintre beneficiile aceste schimbări sunt un branding mai bun, prețuri mai echitabile, experiențe mobile îmbunătățite și o barieră mică la intrare care va deschide calea spre succes în următorii ani. 

Migrare spre PaaS

Mulți dezvoltatori și furnizori vor să se concentreze spre păstrarea clienților pe măsură ce industria software-ului ca serviciu crește. Experții se așteaptă ca SaaS să migreze spre tărâmul PaaS (platformă ca serviciu) pentru a creea aplicații personalizate. 

Iată trei dintre avantajele acestei migrări: 

  • Agilitate: Caracteristicile îmbunătățite, funcționalitatea și capacitatea de personalizare vor îmbunătăți agilitatea generală a afacerii. Acest lucru îți oferă mai mult timp și spațiu creativ pentru a inova inițiativele comerciale de bază. 
  • Scalabilitate: Ofertele PaaS sunt robuste, flexibile și accesibile, ceea ce înseamnă că vei putea să extinzi mai ușor afacerea. 
  • Securitate: Majoritatea dezvoltatorilor efectuează o serie de actualizări automate în mod regulat ca să poți beneficia de securitate.

Descoperă De ce trebuie să-ți actualizezi constant sistemul

Mai mult focus pe retenție și abandon

Furnizorii de platforme SaaS lucrează la o multitudine de modalități de a oferi valoare maximă utilizatorilor platformei. Astfel, cresc ratele de retenție și reduce rata de pierdere. Această dezvoltare înseamnă că multe platforme existente vor fi echipate cu funcții și instrumente complet personalizabile. Aceste funcții oferă acces la o multitudine de informații concepute pentru a ajuta companiile să-și optimizeze procesele interne. În același timp, sunt satisfăcute și nevoile clienților. 

Un accent mai mare pe retenție și abandon înseamnă că ai mai multe posibilități de a-ți dezvolta afacerea, cum ar fi tutoriale și videoclipuri personalizate de îmbarcare, o optimizare mai bună a dispozitivelor mobile și notificări avansate legate de caracteristicile platformei. Vei putea accesa un segment al pieței care oferă un nivel incredibil de interes, implicare și creștere a veniturilor. 

Concluzie

Software-as-a-service este aici să schimbe industria tehnologiei—și nu numai. Va crea, fără nici o îndoială, un spațiu interesant în 2022. Sunt multe tendințe care au evoluat de anul trecut, deschizând căi spre concepte nou-nouțe care vor propulsa companiile spre culmi amețitoare. 

Dacă vrei să te lămurim despre SaaS și să-ți oferim mai multe detalii, nu ezita să ne contactezi. 

Citește și Tipuri de software-as-a-service.

Postări similare

phone-handset