În esență, managementul relațiilor cu clienții (CRM) reprezintă toate activitățile, strategiile și tehnologiile pe care companiile le folosesc pentru a-și gestiona interacțiunile cu clienții actuali și potențiali. Probabil ai auzit de multe ori vorba aceasta că „clientul este regele”. Și este adevărat—Customer Relationship Management ajută companiile să construiască o relație cu clienții lor, care, la rândul lor, creează loialitate.
Loialitatea clienților este un lucru ce afectează veniturile unei companii; de aceea, Customer Relationship Management este o strategie de management care are ca rezultat profituri crescute pentru o afacere.
În acest articol vom discuta despre importanța unui Customer Relationship Management în business-ul tău.
Ce este CRM?
Customer Relationship Management este un software care colectează și stochează date despre clienți și se ocupă cu gestionarea relației cu clienții. Acest software cuprinde toate interacțiunile unei companii cu clienții existenți, potențiali—și nu numai. Software-ul CRM înregistrează informațiile adăugate de clienți cum ar fi numărul de telefon, adresa, numele și altele.
Beneficii Customer Relationship Management
Un sistem CRM trebuie să ofere o imagine completă asupra modului în care diverse echipe folosesc instrumentele de vânzări. Mai mult decât atât, trebuie să fie ușor de utilizat ca să nu te încurce.
Iată câteva dintre beneficiile CRM:
- Ajută la creșterea vânzărilor. CRM crește numărul de oportunități de vânzare și rata de conversie a oportunităților în contracte.
- Îmbunătățește calitatea proceselor de vânzare. Fiindcă monitorizează permanent vânzările ce au loc, CRM stabilizează fluxurile personalizate prin implementarea de practici bune la nivelul companiei.
- Automatizează activitățile de marketing online. CRM transformă vizitele pe website în noi oportunități de vânzare.
- Crește calitatea relației cu clienții. Oferă angajaților acces la seturi complete de informații despre fiecare client.
- Crește productivitatea angajaților. CRM oferă fluxuri de lucru automatizate și răspunsuri la întrebări frecvente.
- Contribuie la finalizarea cu succes a proiectelor derulate în companie. CRM oferă o vizibilitate mai mare asupra tuturor activităților.
- Analizează datele. CRM ajută organizațiile să construiască relații durabile cu clienții, astfel încât să rămână loiali pe termen lung.
- Pot anticipa nevoile clienților. CRM te ajută să înțelegi mai bine cine sunt clienții tăi, de ce cumpără și care este momentul în care cumpără. Astfel, poți promova produse noi și să anticipezi nevoile clienților.
Totuși, de ce Customer Relationship Management?
Poate că te întrebi de ce ai nevoie de CRM. Ei bine, în lumea comercială, importanța păstrării clienților existenți și a extinderii afacerilor este primordială. Costurile asociate cu găsirea de noi clienți înseamnă că fiecare client existent ar putea fi crucial pentru business-ul tău.
Cu cât un client are mai multe oportunități de a face afaceri cu compania ta, cu atât mai bine. O modalitate de a realiza acest lucru este prin deschiderea unor canale de vânzări directe sau online. Cu toate acestea, cu cât ai mai multe canale, cu atât este mai mare nevoia de a gestiona interacțiunea cu baza de clienți.
Un CRM ajută companiile să obțină o perspectivă asupra comportamentului clienților lor și să modifice operațiunile lor de afaceri. Astfel, se asigură că clienții sunt serviți în cel mai bun mod posibil. CRM te ajută să recunoști valoarea clienților și să valorifici relațiile îmbunătățite cu clienții.
Mai mult decât atât, datele sunt organizate și gestionate de CRM și îți oferă o imagine de ansamblu asupra clienților. Multe dintre activități sunt digitalizate și automatizate. Astfel, te poți concentra pe eforturile de marketing, să le oferi clienților servicii mai bune și mai eficiente.
Concluzie
Ca și în cazul majorității achizițiilor de software cloud, CRM rezolvă o problemă. Atunci când vânzările scad, clienții pleacă, creșterea stagnează, atunci ai nevoie de Customer Relationship Management.
Iată câteva semne că ai ai nevoie de CRM:
- Vânzările vin greu: Toate companiile trebuie să intre pe noi piețe sau să introducă noi produse. Dar dacă te străduiești să ții pasul cu afacerea, ar fi necesar să investești într-un CRM.
- Serviciul pentru clienți nu este bun: Dacă rata de retenție a clienților tăi scade, atunci este timpul să investești în CRM.
- Departamentul de vânzări și marketing nu colaborează: Lipsa cooperării dintre departamente poate fi sursa multor probleme ale clienților.
- Clienții valoroși sunt necunoscuți: Nu vrei ca cei mai buni clienți ai tăi să se simtă neapreciați. Acest lucru este și mai greu când nu știi cine sunt acești clienți.
- Datele clienților sunt incomplete sau inexacte: CRM completează informațiile lipsă pe care vânzătorii le-au lăsat afară și elimină în mod inteligent duplicatele.
- Prognoza și raportarea sunt dificile: Rapoartele necesită mult prea mult timp pentru a fi create și de multe ori sunt inexacte.
Dacă te confrunți cu câteva dintre problemele acestea, atunci este nevoie de un sistem CRM. Noi te putem ajuta să îți rezolvi problemele cu ajutorul aplicației noastre bună la toate, NELU. Nu ezita să ne contactezi pentru a putea avea o conversație despre cum te putem ajuta să-ți îndeplinești obiectivele.