De ce ai nevoie de o platformă ecommerce?

Publicat la 7 apr. 2022

Multe companii—printre care și a ta—caută o metodă eficientă de a crește veniturile de afaceri. Restaurante, magazine cu amănuntul sau orice fel de magazin—nu contează ce fel de business ai. Dacă nu folosești o platformă ecommerce sau un website pentru a ajunge la clienții tăi, pierzi bani valoroși. 

Știi de ce? Pentru că trebuie să te confrunți cu un nou adevăr: lumea s-a mutat online. În zilele noastre, consumatorii nu se mai limitează la a sta la computere desktop pentru a face cercetări sau trimite email-uri. Mai nou, ochii tuturor sunt în ecranele telefoanelor inteligente. Aceste este doar începutul unei noi ere, unde ecommerce-ul este în floare. 

Când te gândești la magazinele online, de obicei îți imaginezi companii care vând produse tangibile. Însă lucrurile s-au schimbat. Oamenii doresc servicii bune la fel ca și produsele fizice. Oferirea serviciilor online te poate ajuta să crești audiența, imaginea brandului și, prin urmare, afacerea. Însă, deși aceste beneficii sunt cunoscute, multe companii încă ezită când vine vorba de ecommerce. 

Deci, care sunt motivele pentru care este bine să te afli online și să ai o platformă de ecommerce? Citește mai departe pentru a afla. 

Continuă lectura: Tot ce trebuie să știi despre ecommerce-ul mobil

Ce este o platformă ecommerce?

O platformă de comerț electronic facilitează gestionarea unui site web, marketing și operațiuni de vânzare pentru orice afacere online care vinde produse sau servicii. Poți să-ți imaginezi platforma ca fiind nucelul operațiunii tale; pentru multe companii care doresc profit mare, este o mișcare inteligentă. 

Construirea unei afaceri de ecommerce înseamnă mai mult decât simpla afișare a listelor de produse pe un website. Procesul este mult mai complex decât îți poți imagina și este nevoie de un nivel de gândire și planificare strategică mare pentru conducerea și construirea afacerii. 

Când vine vorba de selectarea unei platforme de comerț electronic, trebuie să ți minte următoarele lucruri: 

  • Creșterea firmei: Cât de repede este afacerea ta capabilă să se dezvolte?
  • Costuri de funcționare: Aceste costuri includ construirea platformei tale și costurile continue de dezvoltare și întreținere. 
  • Implicarea clienților: Poți controla modul în care clienții interacționează cu afacerea ta.
  • Obiective: Platforma de ecommerce potrivită pentru obiectivele firmei tale îți va permite să oferi serviciul ales. 

Trebuie firma mea să fie online?

Este normal să te gândești că este greu să faci oamenii să aibă încredere în tine în lumea virtuală, mai ales că pierzi un element prețios: contactul personal și interacțiunea față în față. Însă trebuie să ți minte un lucru: tehnologia a schimbat modul în care gândim. Poate că înainte priveam tehnologia cu neîncredere, dar astăzi face parte din rutine noastră zilnică. 

Pe scurt, răspunsul este DA. Afacerea ta ar trebui să fie online. Mai mult decât să fie un canal valoros pentru a atrage noi clienți și de a-ți crește profiturile, dacă nu ești online, riști ca clienții tăi să meargă la rivalii tăi. 

Beneficiile unei platforme ecommerce

Noi oportunități

Internetul a declanșat crearea unei noi economii. Creșterea explozivă a afacerilor online a schimbat deja complet modul în care ne gândim la afaceri. Organizații precum eBay sau Amazon sunt giganți ai industriei pentru că au văzut o oportunitate pe care multe companii nu au văzut-o la vremea aceea. 

Nu trebuie să te panichezi; nu trebuie să fi un gigant pentru a avea succes pe Internet. Tehnologia înlătură barierele și oferă micilor întreprinderi instrumentele de care au nevoie pentru a putea concura cu marile companii. 

Ajungi la mai mulți clienți 

Dacă îți oferi serviciile sau abilitățile online, fie că este vorba de o scară națională sau globală, ești obligat să ajungi la un public semnificativ mai larg. Indiferent cât de eficientă este afacerea ta, o prezență online te va duce mai departe decât ar putea orice altă metodă tradițională de comerț.

Indiferent cât de populară este marca ta, deținerea unei platforme de comerț electronic te va elibera de lanțurile geografice și, astfel, vei putea ajunge la o gamă mai largă de clienți. Publicul mai larg îți va crește șansele pentru rate de conversie mai mari. 

Clădește încredere

Cum am menționat mai sus, a existat o perioadă în care oamenii nu aveau încredere în afacerile online fiindcă conceptul de existență virtuală era încă necunoscut. Acuma, este exact opusul. Afacerile fără prezență online sunt cele care inspiră îndoieli și suspiciuni. 

Când încercăm să găsim informații despre ce ne dorim sau de care avem nevoie, primul loc în care căutăm este online. Ai alege să apelezi la o companie a cărei prezență online este abia notabilă sau una care are un website bine conceput, o prezență activă și multe informații ușor accesibile?

Astăzi, a avea un site web nu este o opțiune, ci o așteptare. Poți considera site-ul ca fiind o carte de vizită care oferă afacerii tale o „față” în lumea online. În plus, studiile arată că 90% dintre consumatori au încredere în recenziile serviciile și recomandările de la oameni pe care îi cunosc de pe rețelele sociale. Doar 33% au încredere în mesajele promoționale de la mărci. 

Deschis 24/7

O platformă ecommerce nu este limitată de orele de deschidere. Este acolo 24/7. Ori de câte ori clientul tău este curios în legătură cu ceea ce faci sau vrea să facă o achiziție, afacerea ta este acolo, online, pentru a răspunde acestor nevoi. Platforma ecommerce este singurul loc în care poți face tranzacții indiferent de ora din zi. A fi la locul potrivit îți poate crește dramatic conversiile. 

Configurare ușoară, costuri mai mici

Deschiderea unui magazin fizic este o investiție masivă iar majoritatea micilor antreprenori pur și simplu nu și-o pot permite. Cel puțin, nu fără a risca tot ce au. Configurarea și rularea unui comerț electronic este semnificativ mai ușoară și mai puțin riscantă. Multe platforme de ecommerce bune și de încredere îți permit să creezi un magazin cu taxe gestionabile. 

Noile tehnologii îți permit să preluați practic orice parte a afacerii tale, inclusiv managementul lanțului de aprovizionare, facturare, contabilitate, chestiuni legale, asistență pentru clienți, etc. Eficientizarea sarcinilor banale îți permite să te concentrezi asupra nucleului real al afacerii tale. Investiția inițială mai mică va crește marja de profitabilitate și accelerează rentabilitatea investiției. 

Crează o imagine contemporană a companiei. 

A nu fi prezent online nu afectează doar încrederea, ci și imaginea mărcii tale. Fără o prezență activă pe Internet, riști să nu fii luat în serios. O afacere care nu este online poate fi considerată lipsită de viziune; succesul nu este doar ce oferi, dar și modul în care îl oferi.

În concluzie

Ecommerce-ul este aici și va rămâne pentru mult timp. Această eră digitală ne comandă să ținem pasul. Metodele tradiționale de marketing nu mai funcționează și afacerile care doresc succes vor trebui să treacă la pasul următor. 

Nu trebuie să-ți fie frică de această schimbare. Clienții tăi se află online, pe telefoanele mobile, și tu trebuie să le acomodezi preferințele. Dacă încă nu te simți sigur și încă te mai gândești dacă este decizia corectă, nu ezita să ne contactezi. Împreună cu NELU, poți trece la pasul următor ușor și sigur.

Postări similare

phone-handset