Cum să selectezi cel mai bun Sales Force Automation (SFA)

Publicat la 21 apr. 2022

Este greu să coordonezi o întreagă echipă de vânzări daca nu ai un instrument care să te ajute, cum este și Sales Force Automation. De fiecare dată când treci peste o problemă, întâmpini alta. Acest lucru este în special valabil în cazul echipelor mari de vânzări. Acolo, problemele mici sunt greu de depistat și tind să se transforme în probleme mari. 

Mai mult decât atât, echipa de vânzări petrece cea mai mare parte a zilei pe sarcini care adesea nu implică realizarea de vânzări directe. Potrivit unui studiu, reprezentanții de vânzări petrec doar 35% din timp vânzând efectiv. Restul de zi îl petrec ocupați cu sarcini administrative repetitive. Acest lucru are un impact direct asupra productivității, motiv pentru care instrumente de automatizare sunt extrem de esențiale. 

Pilonii unei companii sunt agenții de vânzări, dar dacă nevoile acestora sunt trecuți cu vederea, atunci îi vei pierde. 

Singura soluție este folosirea unui sistem de automatizare a forței de vânzări (Sales Force Automation sau SFA). Acest software este făcut special pentru a depăși multe dintre obstacolele ce le înfruntă echipa ta de vânzări. Gestionează automat multe dintre diversele funcții ale echipei tale. 

Însă nu este ușor să selectezi cel mai bun SFA pentru compania ta. Trebuie să iei în considerare anumite aspecte importante care vor fi descrise în acest articol. 

Ce este Sales Force Automation?

Poate că automatizarea forței de vânzări pare contradictorie pentru un domeniu care se bazează pe atingerea umană. Însă este un element esențial pentru procesul tău de vânzări. Există multe activități esențiale care ajută la realizarea unei vânzări:

  • Gestionarea clienților potențiali
  • Contractarea acestor clienți
  • Înregistrarea progresului în funcție de sarcini

Toate aceste aspecte se pot rezolva mult mai ușor cu ajutorul unui sistem de automatizare a forței de vânzări. Sales Force Automation se ocupă cu automatizarea pașilor cheie dintr-un proces de vânzare folosind instrumente inteligente de automatizare, care sunt adesea produse software-as-a-service (SaaS). 

Cu ajutorul sistemului SFA, echipele de vânzări pot să își automatizeze majoritatea sarcinilor repetitive și își pot organiza volumul de lucru într-un mod care să le ajute să se concentreze mai mult pe vânzările directe.  

Motivele principale pentru care multe companii aleg să utilizeze SFA sunt multe, cum ar fi: 

  • Reducerea timpului petrecut pe sarcini manuale
  • Dezvoltarea unor relații de lungă durată cu clienții
  • Găsirea clienților potențiali care au cea mai mare șansa de a cumpăra
  • Generarea de rapoarte folosind date și valori precise
  • Atribuirea de clienți potențiali membrilor potriviți ai echipelor de vânzări, astfel încât angajații calificați să ocupe de clienții cu cea mai mare prioritate
  • Programarea automată a întâlnirilor online pentru a elibera timpul tuturor
  • Urmărirea conductei de vânzări
  • Automatizarea părților consumatoare de timp, cum ar fi trimiterea de email-uri

Cum să selectezi cele mai bun Sales Force Automation

Vrei să cumperi un software SFA, doar că nu știi de unde să începi sau la ce să te uiți. Dar știi că un instrument de automatizare a forței de vânzări este ceea ce ai nevoie pentru compania ta. Furnizorii de SFA oferă o gamă largă de funcționalități și caracteristici care multe dintre ele nu vor fi de niciun folos unei afaceri mici. De aceea este important să știi de ce ai nevoie ca să știi după ce să te uiți. 

Iată câteva dintre caracteristicile esențiale pe care instrumentele SFA ar trebui să le aibă. 

Managementul contactului dintre client și firmă

Oamenii tăi de vânzări știu asta: contactele sunt totul. Aceștia sunt clienții potențiali care în cele din urmă devin clienții tăi, chiar și clienții care revin la serviciile tale. Cu toate acestea, o introducere proastă sau o interacțiune slabă cu clienții ar putea distruge afacerea înainte ca aceasta să se declanșeze cu adevărat. 

SFA se asigură că echipele tale de vânzări au instrumentele potrivite pentru crearea, stocarea și construirea unei baze de contacte care oferă informații relevante, rapid și ușor. Comunicarea contactelor în SFA implică și urmărirea comunicării cu clienții de intrare și ieșire. 

Utilizabilitate pe mobil

Reprezentanții de vânzări sunt oameni ocupați. Pe lângă sarcinile administrative pe care le gestionează, precum și propriile activități de vânzări, probabil că și călătoresc pentru a face cât mai multe vânzări. 

Mai mult decât atât, vrei ca echipa ta de vânzări să folosească telefonul pentru a efectua cât mai multe vânzări. Cu SFA, echipa poate să actualizeze stările comenzilor și oportunitățile potențiale în timp real, pot încheia oferte și pot gestiona fluxurile de lucru din mers. De fiecare dată când o achiziție progresează cu un potențial client, agentul de vânzări primește alerte și notificări instantanee pe smartphone-ul său.

Valori detaliate, în timp real

În lumea vânzărilor, lucrurile se pot schimba într-o clipă. Întregul departament de vânzări poate beneficia cel mai mult de valorile care sunt actualizate continuu—toate în timp real. Aceste valori vor permite agenților de vânzări să vadă date critice, cum ar fi oferte deschise în prezent, clienți potențiali calificați, oferte câștigate sau pierdute și venituri pe săptămână, lună, sau an. 

Mai mult decât atât, împreună cu CRM (Customer Relationship Management), aceste rapoarte pot fi din ce în ce mai detaliate. Generarea automată a rapoartelor cu automatizarea vânzărilor economisește mult timp, timp prețios care poate fi utilizat în altă parte de către agenții de vânzări. 

În plus, există o rată mai mică de eroare umană, deoarece automatizarea va produce rapoarte perfecte de fiecare dată. 

Prognoza vânzărilor

Sales forecasting oferă managerilor și reprezentanților date cantitative care pot prezice veniturile viitoare și ratele apropiate. Folosindu-te de SFA și CRM, este posibil să poți să revizuiești datele de vânzări anterioare pentru a prezice oportunități profitabile din viitor. 

Aceste previziune se bazează mai degrabă pe matematică decât pe intuiție sau bunăvoință, deci acuratețea datelor este mult mai mare. În plus, cu SFA, poți stabili obiective de vânzări pentru compania ta. 

Managementul conductelor

Managementul pipeline se referă la procesul de gestionare a întregului ciclu de vânzări, de la identificarea potențialilor clienți la gestionarea lor și menținerea relațiilor post-vânzare. Automatizarea punctelor de contact cheie în ciclul de vânzări ajută la minimizarea șanselor de profit pierdute, a întreruperilor de proces și a comunicării greșite. 

Introducerea automată a datelor

Introducerea datelor este o sarcină care necesită timp; SFA poate să automatizeze acest proces ca tu să nu mai pierzi timp prețios. Instrumentele de automatizare a forței de vânzări pot ajuta la crearea de propuneri, la redactarea de email-uri și la gestionarea apelurilor post-vânzare. 

Managementul fluxului de lucru

Automatizarea fluxurilor de lucru poate ajuta la gestionarea mai eficientă a clienților potențiali, mai ales dacă echipa de vânzări este diversificată din punct de vedere geografic. Reprezentanții de vânzări și managerii pot crea fluxuri de lucru mai eficiente și pot folosi un sistem unificat pentru a gestiona activitățile, stoca date, urmări performanța echipei și interacționează mai bine cu angajații de vânzări. 

Ești pregătit pentru Sales Force Automation?

SFA te ajută să înțelegi obiectivele companiei tale și îți oferă o viziune mai clară asupra procesului de vânzare. Da, sunt multe opțiuni disponibile pe piață și fiecare oferă beneficii—însă este important să știi ce dorești de la software pentru a putea găsi ceea ce ai nevoie. 

Trebuie să ții minte că ai nevoie de un instrument care este intuitiv, scalabil și ușor de implementat. Cele mai importante funcții ar trebui să fie managementul conductelor, urmărirea călătoriei clienților potențiali și managementul oportunităților generate de acești clienți.

Dacă ai întrebări legate de Sales Force Automation sau dorești să te ajutăm cu crearea unei aplicații inteligente pentru nevoile tale, nu ezita să ne contactezi astăzi pentru a afla mai multe.

Noi te putem ajuta să atingi succesul

Postări similare

phone-handset