Există 1 miliard de oameni în lume cu diferite tipuri de dizabilități. Pentru mulți dintre ei, deplasarea în viața lor de zi cu zi este extrem de dificilă. Din fericire, tehnologia a făcut posibil ca multe persoane cu dizabilități să acceseze cu ușurință orice informație prin utilizarea aplicațiilor de accesibilitate. De exemplu, Google Assistant este o aplicație folosită la scară largă care oferă utilizatorilor asistență virtuală pe dispozitivele inteligente de acasă și pe telefoanele mobile.
Însă ce se întâmplă atunci când asistența Google nu este suficientă? Nu toate persoanele au aceleași dizabilități; ce se întâmplă atunci când vrei să ajuți o persoană cu probleme de auz?
Există multe aplicații accesibile care sunt concepute ținând cont de toate tipurile de dizabilități. Această aplicație de accesibilitate schimbă viața tuturor, ajută viețile oamenilor să se extindă mai mult și ajută la creșterea participării sociale.
Acest articol discută despre caracteristicile importante pe care orice aplicație trebuie să le ofere persoanelor cu dizabilități.
Citește: Cum știi care este tipul de aplicație de care ai nevoie?
Ce este o aplicație accesibilă pentru persoanele cu dizabilități?
O aplicație este considerată accesibilă dacă îndeplinește anumite standarde de specialitate și poate fi utilizată de toate persoanele cu dizabilități. Mai mult decât atât, această aplicație include accesul persoanelor care au o dizabilitate locomotorie, deficiențe de vedere, vedere scăzută, obstacole intelectuale sau deficiențe de auz.
Aplicațiile accesibile permit utilizatorilor să folosească tehnologia informației și comunicațiilor oricând și oriunde mai viabil, independent și să participe complet în societate. În cele mai simple cuvinte, funcțiile de accesibilitate fac mai simplu pentru persoanele cu dizabilități să aibă acces mai ușor la aplicații și dispozitivele software de asistență, cum ar fi:
- Cititoare de ecran
- Software de text-to-speech
- Dispozitive alternative de intrare
- Software de recunoaștere a vorbirii
- Ecrane Braille
Înțelegerea dificultăților întâmpinate de persoanele cu dizabilități
Cum poți să îmbunătățești accesibilitate pentru o persoană cu dizabilități? Deoarece există diferite tipuri de dizabilități, sunt necesare diferite tehnici pentru ca oamenii cu dizabilități să acceseze aplicațiile mobile.
În secțiunea care urmează vom discuta despre provocările întâmpinate de persoanele cu dizabilități în timpul utilizării unei aplicații mobile. Mai mult decât atât, vom discuta și despre caracteristicile de accesibilitate obligatorii într-o aplicație mobilă.
Aplicații pentru persoanele cu deficiențe de vedere
Deficiențele de vedere pot fi daltonism, vedere scăzută sau deficiență vizuală completă. Persoana cu o deficiență de vedere nu este doar persoana care poate vedea, dar și cea care nu poate folosi și vedea butoanele tactile pentru a naviga și accesa aplicație mobilă.
Majoritatea persoanelor cu deficiențe de vedere se bazează pe cititorul de ecran pentru a opera dispozitivele. Între timp, acest cititor de ecran ajută la conversia informațiilor de pe ecran în vorbire, la fel ca și alfabete braille.
Cele mai importante caracteristici de accesibilitate pentru persoane cu deficiențe de vedere:
- Cititoare de ecran: Unele dispozitive au cititoare de ecran incorporate, dar cititoarele de ecran de la terți sunt disponibile și în magazinul de aplicații.
- Dimensiuni ajustabile ale fontului: Dispozitivele oferă acces ușor pentru a mări dimensiunea fontului aplicațiilor mobile.
- Lupa de ecran: Multe aplicații oferă funcția de a mări dimensiunea afișajului ecranului.
- Controlul luminozității trebuie să fie reglabil: Această caracteristică modifică luminozitatea ecranului și culoarea aplicației conform cerințelor utilizatorului.
- Funcție de recunoaștere vocală: Ajută utilizatorul să controleze funcțiile de pe dispozitive prin comenzi vocale.
Câteva dintre aplicațiile care oferă accesibilitate pentru persoanele cu deficiențe de vedere sunt LookTell, Be My Eyes, sau TapTapSee.
Aplicații pentru persoanele dizabilități locomotorii
Persoanele cu dificultăți de mișcare a mâinii sau a membrului superior nu pot controla barele de glisare și nu pot atinge butoanele de pe un dispozitiv.
Există multe dispozitive care oferă acces la controlul mâinilor libere pe ecrane. Mai mult decât atât, furnizarea avansată de recunoaștere a vorbirii funcționează foarte bine pentru o persoană cu deficiențe de mobilitate. Mulți au, de asemenea, acces la utilizarea unui stilou prin folosirea altor părți ale corpului pentru a utiliza funcțiile de pe ecran.
Printre aplicațiile accesibile pentru persoanele cu dizabilități locomotorii se numără Google Assistant, WheelMate sau WheelMap.
Caracteristici de accesibilitate:
- Recunoașterea vocală este o funcție extrem de importantă care ajută utilizatorii să opereze un dispozitiv prin comenzi vocale.
- O caracteristică de reglare a vitezei de control a apăsării butoanelor pentru a naviga paginile de pe ecran.
Aplicații pentru persoanele cu deficiențe de auz
O persoană cu probleme de auz nu poate asculta apelantul, notificările audio, conținutul audio și alte date care sunt reprezentate în formă audio. În plus, există persoane care au o deficiență de auz care afectează doar o ureche.
Majoritatea persoanelor cu deficiențe de auz se bazează pe mesaje text și limbajul semnelor pentru a comunica. De exemplu, alertele cu vibrații le permit să primească o notificare despre un apel prin mesagerie text. Printre astfel de aplicații se numără AVA, RogerVoice, TapSOS și Google Live Transcribe.
Iată câteva caracteristici de accesibilitate pentru aplicații pentru persoane cu deficiențe de auz:
- Audio mono este o caracteristică care ajută persoanele cu deficiențe de auz doar de la o ureche. Prin avansarea acestei funcții, le-ar fi ușor să asculte conținut audio atât prin canale din dreapta cât și din stânga.
- Alertele cu vibrații atrag atenția atunci când o notificare apare pe ecran.
- Utilizarea subtitrărilor într-un videoclip oferă o descriere completă a sunetelor din scenele video.
Aplicații pentru persoanele cu deficiențe cognitive
Persoanele cu deficiențe cognitive au problemele cu memoria, atenția, comunicarea, gândirea analitică, citirea sau abilitățile de calcul. Multe au și dificultăți în citirea unui text complet.
De multe ori, nu sunt necesare echipamente sau dispozitive speciale pentru utilizarea unui dispozitiv mobil. O interfață ușor de utilizat este foarte utilă și aceste persoane folosesc cititoare de ecran pentru a se concentra mai bine. Lumosity și JABTalk App sunt bune exemple pentru persoanele cu deficiențe cognitive.
Caracteristicile de accesibilitate care trebuie incluse sunt:
- Furnizarea unei interfețe clare și ușor de utilizat. Pictogramele proeminente ajută la navigarea ușoară în timpul utilizării aplicațiilor mobile. Aceste funcții ajută și utilizatorii analfabeți.
- O caracteristică care ajută la citirea textului cu voce tare cu o evidențiere simultană a textului. Astfel, întărește înțelegerea lecturii în timpul utilizării.
- Sugestii automate de text și funcții de corectare automată ajută la înlocuirea textului pentru a minimiza numărul de apăsări de taste.
Concluzie
Unii oameni cred că a avea un handicap este o barieră, dar nu trebuie să fie. Tehnologia permite fiecărui om să facă ceea ce îi place. Caracteristicile unei aplicații pentru o persoană cu dizabilități sunt foarte utile pentru a o face accesibilă pentru toată lumea.
Printre aplicațiile enumerate mai sus se află și NELU, aplicația noastră bună la toate și prietenoasă cu toți utilizatorii. NELU oferă caracteristici de accesibilitate pentru toate persoanele cu dizabilități. Datorită interfeței ușor de utilizat, NELU este soluția perfectă pentru orice business.