În ziua de azi, orice persoană folosește un telefon pentru a face plăți, a găsi informațiile de care au nevoie sau pentru a comunica cu cei dragi. Însă, cel mai des oamenii folosesc telefonul pentru aplicații. Piața este în continuă creștere, iar magazinele virtuale sunt pline de aplicații mai mult sau mai puțin folositoare. Telefonul a devenit un instrument indispensabil. Ori te muți online ori riști să devi irelevant. Pentru multe companii mici, o aplicație este tentantă pentru că este o metodă ușoară de a rămâne în contact cu clienții și de a-ți crește business-ul. În același timp, o aplicație poate fi folosită de angajații firmei pentru a comunica mai bine, a verifica datele din sediul central și de a scoate un profit mai mare.
Pentru mulți manageri, a folosi sau a crea o aplicație este un pas evident către dezvoltarea firmei. Pe de altă parte, multe companii consideră că o pagină de Facebook dedicată firmei este destul pentru a atrage clienți. Există posibilitatea ca aceste firme să nici nu aibă o pagină de website, deși acesta este cel mai eficient mod de a crește. Nu este greu să dezvolți o aplicație, însă trebuie să te gândești bine la ce te ajută și cum îți va schimba viața de lucru. Trebuie să fi sigur că îți dorești acest lucru și dacă merită să investești timp, bani și resurse.
Nu te mai poți ascunde în anonimat. Clienții tăi se află online și doresc să comunice cu tine. Aplicația este un instrument important în orice strategie de marketing și poate fi folosit de către firmele mici pentru a-și îmbunătăți reputația pe piață. Mai mult decât atât, cum am menționat mai sus, o aplicație software poate fi folosită de către firmă pentru a rămâne mereu conectat cu angajații și automatizează toate procesele din organizație. Este extrem de folositoare pentru a gestiona toate informațiile din companie, să verifici unde a mers ceva prost fără a merge la birou și pentru a coordona mai ușor resursele puse la dispoziție.
Află mai multe în acest articol, Ce sunt aplicațiile software?
Întrebări care trebuie puse
Deci cum decizi dacă ai nevoie de o aplicație mobilă sau nu? Iată aici câteva întrebări pe care trebuie să ți le pui înainte să iei o decizie:
- Ai un public țintă care folosește telefonul? Dacă nu ai clienți care folosesc des telefonul, atunci nu are rost să-ți creezi o aplicație. În același timp, trebuie să te gândești dacă website-ul este bine optimizat pentru mobil. Acest lucru poate îmbunătăți considerabil experiența utilizatorului pe dispozitivele mobile.
- Ce fac rivalii tăi? Este bine să verifici dacă competiția s-a mutat online și cine se folosește de aplicații sau nu. Studiază ce fac și cât de mult succes au înainte să te decizi. Mai mult decât atât, dacă rivalii nu folosesc deloc aplicații, este timpul ca tu să fii primul.
- Vinzi cumva online? Mulți utilizatori de smartphone văd valoare posibilității de a face achiziții online din mers. Dacă ai o aplicație de ecommerce, poate fi folosită ca o formă de publicitate pe telefonul unui utilizator. Pictograma rămâne vizibilă și servește ca un memento că magazinul este întotdeauna deschis și doar la câteva atingeri distanță.
- Aplicația ta rezolvă o problemă? Multe aplicații sunt o soluție pentru o anumită problemă pe care clienții tăi o au. Dacă nu funcționează și website-ul tău optimizat pentru mobil nu aduce clienți, nu are rost să folosești o aplicație.
- Poți să susții aplicația pe viitor? De multe ori, cei care crează o aplicație nu se ocupă de întreținerea lor. Aplicațiile necesită actualizări constante pentru a funcționa cum trebuie, și ai nevoie de oameni și resurse pentru a o putea menține. Dacă nu ai vreme să vi cu idei noi pentru a-ți impresiona clientul, atunci nu are rost.
Astea sunt doar câteva dintre întrebările pe care ar trebui să le pui înainte să te decizi dacă vrei o aplicație mobilă sau nu. Nu ești încă sigur că vrei să pleci pe această cale? Citește mai departe pentru a vedea beneficiile utilizării unei aplicații mobile.
Aprofundează lectura: Sunt aplicațiile sigure?
Avantajele unei aplicații
Clienții tăi te văd
Aplicațiile mobile sunt folosite pentru a rămâne în contact și de a îmbunătăți comunicarea cu clienții. Fiindcă oamenii au acces nelimitat la o grămadă de informații, o aplicație deschide poarta către o comunicare deschisă. O persoană normală petrece cel puțin două ore pe telefonul mobil, deci există o mare șansă ca utilizatorul să dea peste aplicația ta și să fie interesat de ce are să-i ofere. Mai mult decât atât, design-ul brandului tău va rămâne în mintea potențialului client, chiar dacă nu-și dă seama. De asemenea, poți stabili relații cu clienții indiferent de unde se află în lume, deschizând noi orizonturi și oportunități.
Construiești o reputație
Dacă nu ești online, nimeni nu te va putea recunoaște. O aplicație contribuie enorm la recunoașterea brandului de către oamenii interesați. O aplicație mobilă este o extensie a companiei tale și poți rămâne loial imaginii pe care ți-ai format-o într-o platformă digitală diferită. Este o metodă nouă și inedită care îți va permite să implici mai mulți oameni să interacționeze cu produsele sau serviciile tale. De asemenea, poți să comunici cu clienții 24/7 pentru a crește loialitatea.
Cresc vânzările
Aplicațiile mobile sunt utilizate pentru a atrage atenția asupra brandului utilizând campanii de marketing unice. Astfel, acest canal poate fi folosit pentru a dezvolta relația de încredere cu clienții, dar și să crești profiturile firmei. În funcție de cât de mare este publicul, vei putea utiliza acest instrument pentru a te promova și de a primi feedback direct de la utilizatori. Cu ajutorul promoțiilor sau reducerilor, poți atrage mai mulți clienți pentru a crește profitul. De asemenea, primești date analitice de care ai nevoie pentru a personaliza ofertele și de a optimiza întregul proces de afaceri.
Ultimele cuvinte
O aplicație mobilă este un instrument util în dezvoltarea unei afaceri. Aduce multe beneficii oricărei firme și o ajută să rezolve probleme. Dacă vrei să ajungi undeva, să-ți depășești competiția și să faci mai mulți bani, atunci ia în considerare ce este scris în acest articol ca să poți lua această decizie importantă.