Sarcinile manuale sunt la ordinea zilei, dar se dovedesc din ce în ce mai mult a fi un blocaj uriaș către simplificarea și îmbunătățirea proceselor critice din firma ta. Dacă te-ai săturat să treci prin aceleași frustrări în fiecare zi, e timpul pentru un upgrade. Sales Force Automation (SFA) te poate ajuta să-ți îmbunătățești fluxul de lucru rapid și ușor. Companiile care folosesc SFA câștigă încrederea clienților și își depășesc concurența. Dacă nu te miști repede, riști ca clienții tăi să-și găsească un competitor mai modern și eficient.
Un agent de vânzări nu vinde produse 64% din timpul său. Asta înseamnă mai mult de 5 ore dintr-o zi normală de lucru. Este puțin surprinzător să descoperi că de multe ori, chiar dacă un agent de vânzări se chinuie să vorbească cu clientul minute în șir, acesta nu poate să încheie „tranzacția”. Dacă agenții nu își petrec timpul făcând vânzări, atunci ce fac?
În această piață competitivă, unde fiecare companie încearcă să adune cât mai mulți clienți loiali, această pierdere de timp înseamnă costuri. Acest lucru se întâmplă din cauza proceselor manuale din firmă ineficiente. Angajații sunt obligați să folosească o bază de date greoaie, să urmărească cerințe neclare, să genereze rapoarte și să se ocupe de multă hârțogăraie.
Poate că te întrebi de ce ai nevoie de SFA pentru a-ți automatiza forța de vânzare. În acest articol, descoperă 5 motive pentru care afacerea ta ar beneficia de o soluție potrivită de automatizare a vânzărilor.
Ce este SFA?
Pe scurt, un software SFA este menit să ajute agenții de vânzări de pe teren. Cu ajutorul acestui software, ei comunică mai bine între ei sau cu managerul firmei. Astfel, fiindcă activitățile repetitive sunt automatizate, agenții pot să viziteze mai mulți clienți pe zi. Echipele de vânzări vor fi mai productive și eficiente, iar compania ta va prelua mai multe comenzi, adică va face mai mult profit.
Soluțiile moderne de SFA se instalează pe mobil, astfel pot fi folosite de către agenții de vânzări de pe teren. Cu ajutorul acestei aplicații, agenții pot să preia și să urmărească ușor comenzile până la livrarea lor. Mai mult decât atât, ei pot să încaseze, să factureze și să verifice produsele din stoc oricând.
Acestea sunt doar câteva dintre capabilitățile unui software SFA. Dacă vrei să descoperi mai multe, citește articolul despre Ce este Sales Force Automation (SFA)?
De ce ai nevoie de SFA
Multe organizații mici și mijlocii se confruntă cu provocarea de a-și menține forța de vânzare aliniată cu scopurile firmei. Poate și tu treci prin același lucru. De aceea, este momentul ca firma ta să descopere puterile unui software SFA.
Iată principalele motive pentru care ai nevoie de SFA:
Recuperezi oportunități pierdute
Oamenii nu sunt perfecți. De aceea trebuie să te aștepți la erori, la faptul că echipa ta nu-și va aminti toate instrucțiunile, termenele limită sau întâlnirile cu clienții. De aceea, fiindcă fac aceste greșeli omenești, angajații pierd oportunități de a face vânzări. Rezultatul final este faptul că firma ta pierde profit, ceea ce tu nu vrei.
Cu un software SFA, poți să eviți aceste erori costisitoare. Sistemul calculează „viitorul” și îți oferă rapoarte detaliate despre ce merge bine și cum ai putea să îmbunătățești procesele din firmă. Așadar, vei putea vedea oportunitățile care ți se oferă și în ce merită să investești pe viitor. Mai mult decât atât, angajații vor avea o platformă mai eficientă pentru a putea vedea datele de care au nevoie și pentru a putea comunica mai bine.
Prioritizare mai bună
Cum ar putea echipa ta de vânzări să prioritizeze taskurile sau să investească mai bine timpul pentru ceea ce contează dacă nu au un software SFA? Dacă nu au toate datele importante la dispoziție, angajații tăi (sau chiar și tu) nu pot să prioritizezi țelurile firmei tale. Poate că vrei mai multe leaduri de calitate, însă nu știi cum să ajungi acolo sau nu știi ce persoane să targetezi. Astfel, angajații se focusează pe leads de slabă calitate care nu-ți aduc profitul dorit.
Cu un sistem SFA, angajații tăi se pot focusa pe ceea ce contează și pot decide mai bine dacă deal-ul va fi profitabil sau nu. Managerii pot să aloce resursele potrivite pentru fiecare task, astfel încât compania ta să aibă succes.
Angajații sunt mai responsabili
Multe firme pierd profit din cauza angajaților care de multe ori nu știu ce să facă și cum să-și prioritizeze task-urile. De asemenea, nu sunt motivați să lucreze, de aceea se fac greșeli care pot fi costisitoare.
Cu un software SFA, poți vedea performanța fiecărui angajat din companie. Vei primi rapoarte detaliate despre activitatea angajaților astfel că vei putea să îi recompensezi corect. Mai mult decât atât, poți vedea cu ce tip de clienți rezonezi mai bine și cum poți să-i atragi. Cu sistemul SFA, poți să-ți concentrezi resursele pentru a-ți antrena angajații să lucreze mai bine și să-și potrivească abilitățile cu rolul lor la locul de muncă.
Salvezi timp
Din păcate, în orice organizație există oameni care sunt suprasolicitați din cauza multitudinii de task-uri care li se dau în fiecare zi. Mai mult decât atât, trebui să atingă termene limită cât mai strânse care se tot adună. Un agent de vânzări trebuie să interacționeze în fiecare zi cu diverși oameni și să-i convertească în clienți pe lângă alte taskuri la fel de epuizante. Astfel, se pierde timp prețios pentru că nu se focusează pe ce contează.
Cu un sistem SFA, angajații nu se vor mai simți stresați pentru că nu mai pierd timpul pe diferite taskuri în același timp. Vor avea mereu la dispoziție tot ce au nevoie pentru a-și îndeplini task-urile la timp și într-un mod eficient.
O colaborare mai bună
De multe ori, nu ai toate informațiile la dispoziție care să te ajute să iei decizii de business mai bune. Mai mult decât atât, chiar dacă aduni multe date, nu ai instrumentele necesare pentru a le folosi. Astfel, se pierd oportunități importante. Pe lângă asta, metodele tradiționale nu conectează departamentele din companie la fel de bine precum un sistem SFA. Ca și rezultat, se pierd detalii importante care te-ar putea ajuta în viitor.
Cu SFA, organizația ta va merge ca pe roate, departamentele fiind unite pentru a îndeplini același scop: de a atinge succesul.
Concluzie
Este Sales Force Automation ce are nevoie firma ta? Sperăm că acest articol te-a convins că SFA este alegerea potrivită pentru tine. SFA este un instrument puternic și important pentru orice business care încearcă să-și depășească rivalii. Dacă încă nu ești sigur că vrei să faci acest pas și dorești să afli mai multe despre cum te poate ajuta acest software, poți să ne contactezi oricând. Fiecare business are țeluri diferite și nevoi unice, deci dacă simți că SFA îți poate fi de folos, nu ezita să îl testezi. Mai mult decât atât, nu trebuie să plătești pentru modulele de care nu ai nevoie.
Ești pregătit pentru o nouă eră de succes?