Ce este Sales Force Automation (SFA)?

Publicat la 25 nov. 2021

O companie nu poate funcționa fără clienți—însă acesta nu este singurul factor care contează. Un alt element important care îți aduce profit sunt vânzările. Ele sunt cele care îți aduc succes, însă de multe ori nu știi ce se întâmplă în tot procesul sau de ce pierzi bani. Nu ai o viziune clară asupra produselor preferate ale clienților sau câte produse se vând. Te mai trezești din când în când că primești recenzii negative de la clienți și nu știi de unde provine problema. Mai apoi, când este prea târziu și deja clientul nu mai dorește să cumpere de la tine, afli că de fapt s-a produs o eroare și a fost livrat un produs greșit. Te gândești că, dacă ai fi avut un software care să-ți automatizeze aceste procese și o imagine mai bună asupra activităților din firmă, nu s-ar fi ajuns aici.

Sales Force Automation (SFA) poate rezolva multe dintre aceste probleme. Este un software care se ocupă cu gestionarea activităților de vânzare și are rolul de a-i ajuta pe agenții de vânzări să facă mai mult profit. Este ideal pentru toate firmele care doresc să se dezvolte, deci dacă și tu ești printre ei, trebuie să citești acest articol. Va defini SFA și va vorbi despre beneficiile acestei soluții într-o companie. La sfârșit, tu decizi dacă ai nevoie de un asemenea software sau nu.

Descoperă cele 7 Tipuri de Software-as-a-Service.

Ce este SFA?

O aplicație SFA este un instrument puternic pentru orice firmă de distribuție. În cei mai simpli termeni, Sales Force Automation este o soluție care ajută agenții de vânzări de pe teren. Îi ajută în special să comunice mai bine între ei sau cu managerul firmei. Fiindcă automatizează activitățile repetitive pe care trebuie să le facă toți acești agenți, SFA îi ajută să realizeze mai multe vizite la clienți într-un timp mai scurt. Astfel, echipele de vânzări devin mai eficiente și mai productive fiindcă vor putea prelua mai multe comenzi pe zi. Vei câștiga mai mult și compania ta o va lua pe drumul cel bun: drumul spre succes. 

Soluțiile moderne de SFA se instalează pe smartphone-uri și sunt compatibile cu platformele Android sau IOS. Cu ajutorul acestei aplicații, agenții pot să preia și să urmărească ușor comenzile până la livrarea lor. SFA are și funcționalități care se leagă de încasarea comenzilor, facturarea lor și verificarea produselor din stoc. Datele se introduc ușor în aplicația SFA iar interfața de mobil este simplu de utilizat. Astfel, agenții vor învăța ușor cum să folosească aplicația și nu vei pierde timp cu alte metode care nu oferă rezultatele dorite. Într-un sistem SFA, agenții pot vedea toate informațiile de care au nevoie, de la date despre clienți la cele despre mărfuri etc. În acest mod, se elimină problemele legate de cash-flow care ar putea să apară datorită produselor livrate greșit. 

Ce activități acoperă?

Activitățile pe care SFA le acoperă sunt următoarele:

  • Automatizează toate procesele de vânzare; 
  • Crește productivitatea angajaților care vor aduce mai mult profit firmei tale; 
  • Gestionarea mai bună a datelor de contact ale clienților; 
  • Vizualizarea completă a stocurilor de produse, dar și a caracteristicilor acestora; 
  • Îmbunătățește comunicare dintre agenți și manager iar echipele vor fi mai coordonate; 
  • Oferă o analiză detaliată a datelor cu ajutorul rapoartelor; 
  • Monitorizarea indicilor de performanță pentru a putea crea campanii de marketing mai personalizate.

În multe industrii se spune că SFA este același lucru cu CRM (Customer Relationship Management), însă nu este așa. SFA se axează pe funcționalitățile care au legătură cu vânzările, în timp ce CRM se ocupă cu relația cu clienții. SFA are mai degrabă legătură cu un sistem ERP, dar vom vorbi despre asta în următorul capitol.

De asemenea, dacă vrei să înțelegi ce este CRM, citește acest articol.

Cum funcționează un soft SFA?

Ce este cel mai important de reținut este faptul că SFA este un soft modular, adică orice companie poate să-și configureze cum dorește aplicația. Există multe module care se ocupă cu relație cu clienții, module de solduri, module de promoții sau încasări, sau module pentru mesaje. Cele mai importante module sunt acestea trei: 

Pre-sales—permite preluarea comenzilor și retururilor de marfă direct de la clienți; 

Van-sales—facturarea se facă direct la client, concomitent cu livrarea produselor;

Tele-sales—este preferat de companiile care vând prin conversații telefonice. 

Îți poți personaliza cum dorești software-ul și plătești pentru ce vrei tu, nu pentru module de care nu ai nevoie. Noi asta promitem, deci dacă ești curios să colaborăm, ne poți contacta oricând. 

Care sunt componentele?

Un software Sales Force Automation are două componente strâns integrate:

  1. O aplicație mobilă, de obicei folosită pe smartphone-uri sau tablete. Este folosită de către agenții de vânzare de pe teren și le oferă acestora flexibilitatea și mobilitatea de care au nevoie pentru a-și face treaba mai bine și mai ușor. Cu ajutorul acestei aplicații, agenții preiau comenzile, emit facturi, încasează soldurile, comunică cu managerii și urmăresc rutele zilnice. 
  2. Un sistem back-office (sau consola administratorului) care este folosit de managerii de vânzări. Administratorul este cel care stabilește traseele zilnice pentru fiecare agent, le transmite obiectivele pe care trebuie să le atingă și urmărește toată activitatea agenților în timp real.

În cazul companiilor de distribuție, o aplicație mobilă se integrează cu ERP (Enterprise Resource Management). Cu ajutorul acestui software, se automatizează întregul proces de vânzare. Comenzile ajung mai repede să fie procesate și facturile sunt generate mai ușor pentru a putea atinge nivele de satisfacție mai mari. În același timp, toate informațiile din sistemul ERP legate de stocurile de produse sunt vizibile pe platforma SFA. Astfel, agenții au acces în timp real la informații și se evită situațiile în care agenții preiau comenzi care nu mai sunt demult pe stoc.

Află mai multe despre ERP în acest articol.

Avantaje SFA

În principal, software-ul ajută la creșterea vânzărilor. Acesta este scopul cel mai important și are un impact mare asupra acestei creșteri. Fiindcă scurtează procesul de vânzare și timpul de vizită la domiciliul clientului, crește numărul de comenzi pe care un agent le poate face. 

Asta nu este tot. Iată câteva dintre beneficii:

  • Permite un control mai eficient al soldurilor clienților, care ulterior pot fi colectate și urmărite cu ajutorul dispozitivului mobil. Astfel, clienții tăi vor fi mai satisfăcuți de serviciile tale și, în consecință, firma ta va primi notorietate. 
  • Facilitează corelarea stocurilor și vânzărilor astfel încât să devină un avantaj competitiv pe piață. Deoarece informațiile sunt centralizate, agenții pot să vadă în timp real tot ce au nevoie. 
  • Asigură transparență și personalizare în procesul de vânzare conform celor mai bune practici din companie. SFA ajută la eliminarea erorilor și managerii pot identifica cu ușurință problemele. Astfel, ei pot să acționeze rapid pentru rezolvarea lor.
  • Sprijină loialitatea angajaților cu cele mai bune rezultate și îi răsplătesc. Gestionarea indicatorilor lor de perfomanță se face într-un mod transparent și în timp real. Astfel, agenții vor deveni mai productivi și mai eficienți. 
  • Crește performanța echipei de vânzări fiindcă le oferă acces la practici mai bune. Supervizarea activității agenților de pe teren se realizează rapid și simplu iar managerul se poate asigura că totul decurge cum trebuie. 
  • Reduce timpului de vizită petrecut la client, astfel agentul poate livra mai multe comenzi deodată. Se reduce și timpul de pregătire a comenzilor prin vizualizarea lor prin aplicație.

Ai nevoie de SFA?

Firma ta o duce bine: face vânzări, chiar dacă uneori există greșeli care te costă bani. Clienții sunt mai mult sau mai puțin satisfăcuți de serviciile tale, dar încă nu ai ajuns unde ți-ai dorit dintotdeauna. Indiferent ce faci, nu simți că organizația ta crește prin metodele tradiționale pe care le folosești. Atunci, ai nevoie de Sales Force Automation? 

Dacă dorești să deții controlul asupra activităților agenților de pe teren sau să optimizezi stocurile pe baza istoricului de comenzi, atunci ai nevoie de SFA. Dacă vrei să îți centralizezi aceste informații într-o singură bază de date sau să ai o viziune completă asupra activităților, atunci ai nevoie de SFA. Dacă dorești ca agenții tăi să preia comenzile de la clienți în timp real și să faci mai multe livrări pentru un profit mai mare, atunci ai nevoie de SFA. Nu în ultimul rând, dacă vrei să reduci timpul de pregătire a coletelor sau să planifici rutele fiecărui angajat din firma ta, atunci cu siguranță ai nevoie de Sales Force Automation.

Te regăsești în ce am menționat mai sus? Dacă da, atunci știi ce trebuie să faci. Noi te putem îndruma spre calea cea dreaptă cu ajutorul unui sistem SFA—dar nu numai atât. Avem o grămadă de idei și soluții care te pot ajuta să-ți crești organizația. Dacă acest articol nu te-a luminat în legătură cu beneficiile unui software SFA (și dacă mai ai întrebări), nu ezita să ne contactezi azi pentru a afla mai multe.

Citește: De ce este important să-ți protejezi datele.

Postări similare

phone-handset