Cum să crești vânzările cu o platformă ecommerce

Publicat la 26 mai 2022

Tocmai ce ți-ai înființat un magazin de ecommerce fantastic: ai ales articole relevante pentru clienții tăi și ai creat un design atractiv pentru website. 

Te simți gata pentru apariția vânzărilor! 

Însă, până acuma, rezultatele au fost dezamăgitoare. Primul pas spre vânzări și lansării unei afaceri online este punerea în funcțiune a unui magazin de comerț electronic. Dar oamenii nu o sa vină de la sine. Este nevoie să stabilești strategii durabile pentru a crește vânzările de comerț electronic. 

Nu este chiar atât de dificil să crești vânzările de comerț electronic. De multe ori, este o combinație de tehnici mici care lucrează împreună unison pentru a vă atinge obiectivele de venituri. 

În acest articol vom discuta despre câteva tactici pentru a crește vânzările de ecommerce. 

#1 Crează încredere în brandul tău

Pentru a putea crea încredere în brandul tău, folosește aceste tactici: 

  • Îmbunătățește calitatea produselor tale. Este nevoie să vinzi ceea ce spune descrierea produsului tău, un lucru care indică faptul că ești sincer cu clienții tăi. 
  • Menține clienții implicați pe paginile tale de rețele sociale. Poți desfășura seminarii web, să înregistrezi videoclipuri live sau să inițiezi tombole. 
  • Dă share la conținutul generat de utilizatori pe blogurile tale, pe website sau social media. Aceste articole pot include mărturii ale utilizatorilor care au avut o experiență minunată de cumpărături. 
  • Solicită utilizatorilor să ofere o recenzie sinceră. 
  • Alege găzduire de încredere pentru comerțul electronic, care este optimizată pentru timpi de încărcare rapizi. 

Mai mult decât atât, este bine să ai cunoștințe despre legile care guvernează afacerile din diferite țări înainte de a le comercializa. Respectarea cerințelor de conformitate te va ajuta să crești vânzările de ecommerce

#2 Crează o listă de email

Poate părea o sarcină descurajantă, mai ales la început, dar există nenumărate modalități de a crea o listă de email pentru magazinul tău de ecommerce, fără a reinventa roata. Atunci când creezi o listă de clienți loiali, este bine să bifezi următoarele: 

  • Redirecționează oamenii care sunt deja interesați de produsele tale; 
  • Obține permisiunea de a trimite promoții fără a fi nevoie să plătești pentru anunțuri pe rețelele sociale; 
  • Crează o oportunitate de a construi o comunitate. 

Email-ul este o formă populară de marketing—și funcționează atât de bine! Motivul pentru care funcționează se datorează faptului că clienții tăi aleg să se înscrie pentru a afla mai multe de la tine, în loc să fie vizați de promoțiile plătite. Mai mult decât atât, ai control deplin asupra listei de email-uri fără a deține platforme de social media. 

Două dintre modalitățile de a construi o listă de email sunt: 

  • Pop-ups: Ferestrele pop-up funcționează incredibil de bine pentru magazinele online, chiar dacă unii utilizatori le consideră enervante. Însă trebuie să te asiguri că nu sunt prea intrusive, trebuie să fie declanșate doar atunci când un client petrece o anumită perioadă de timp pe pagina ta. 
  • Newsletter la finalul comenzii: O altă tactică eficientă este adăugarea unei casete de selectare în timpul procesului de finalizare a comenzii. Este o metodă mai puțin intruzivă decât un pop-up, mai ales că deja și-au oferit adresa de email pentru a putea face cumpărături. Tot ce trebuie să facă este să selecteze caseta pentru a putea obține permisiune de a fi adăugați în listă. 

#3 Folosește tactica de FOMO (Fear of Missing Out)

FOMO sau frica de a pierde face sângele să pompeze în clienți. Dacă produsul tău pare să fie disponibil în aprovizionare limitată (sau este disponibil doar pentru o perioadă scurtă de timp), vizitatorii tăi vor avea mai multe șanse să cumpere de la tine. Acest lucru se întâmplă pentru că clienții nu pot fi siguri că articolul dorit va fi disponibil la același preț mai târziu. 

Iată cum poți să te folosești de FOMO: 

  • Adaugă un temporizator de numărătoare inversă pe site-ul tău în timpul vânzărilor
  • Afișează „doar x produse rămase” pe articolele tale
  • Oferă transport gratuit pentru o perioadă limitată de timp

Este demonstrat faptul că această strategie de marketing va crește rata de click cu 14% și îți poate dubla vânzările. În plus, este foarte ușor de implementat!

#4 Stabilește corect prețurile

După ce ai creat o oarecare încredere, tot mai mulți oameni îți vor vizita magazinul online. Acum este timpul să stabilești cotațiile potrivite, astfel încât acești oameni să poată cumpăra din magazinul tău. 

Mai mult decât atât, magazinele care oferă vânzări suplimentare obțin în medie 70 - 95% din veniturile lor din reînnoiri. Este o sumă uriașă de venituri pe care o pierzi dacă nu implementezi această tactică. Nu numai asta, dar este și de 5 ori mai ușor să vinzi clienților existenți decât să atragi alții noi. Vânzările suplimentare sunt o metodă fără efort de a profita la maximum de clienții existenți.

#5 Reduce timpii de livrare

Ce fac oamenii atunci când nu primesc comenzile la timp? Ori își anulează comenzile, ori își rambursează cardurile de credit sau pot publica o recenzie negativă despre magazinul respectiv. 

În comerțul electronic, timpii de livrare joacă un rol important în evaluările magazinului tău. Trebuie să te asiguri că expediezi comenzile în timp util. Există câteva strategii care pot reduce numărul de livrări întârziate: 

  • Oferă transport gratuit. Clienții tăi ar trebui să aibă opțiunea de a alege tipul de transport pe care îl doresc. Dacă doresc o livrare mai rapidă, atunci ar trebui să plătească pentru asta. 
  • Utilizarea logisticii terților (3PL) pentru a gestiona logistica și operațiunile de livrare a magazinului tău. 

#6 Afișează recenziile

Știai că 70% dintre clienți folosesc recenziile online pentru a afla mai multe despre un produs sau o companie? Este posibil să pierzi venituri dacă nu folosești recenzii pe site-ul tău. O modalitate ușoară de a folosi recenzii este să adaugi evaluări produselor tale. Mai mult decât atât, asigură-te că le soliciți cumpărătorilor să lase o recenzie pentru că s-ar putea să nu se gândească să o facă ei înșiși. 

Poți să te adresezi și clienților fideli, cei care au cumpărat în mod repetat din magazinul tău. Mărturiile nu se referă doar la produs, ci și pentru a construi încredere în marca ta. Odată ce ai aceste mărturii, le poți prezenta pe o pagină de destinație pentru a pune imediat o față de încredere pentru noii vizitatori. 

#7 Optimizează magazinul pentru mobil

Telefonul mobil a devenit un dispozitiv indispensabil pentru mulți oameni. Mai mult decât atât, ei iubesc să facă cumpărături pe telefoanele lor—o tendință care este în creștere. Un studiu arată vânzările pe smartphone vor crește cu 40,1% în America în 2022

Pentru mulți comercianți, a avea un site web bine conceput, optimizat pentru conversii și prietenos cu dispozitivele mobile este o prioritate. Competiția este acerbă, așa că afacerile care nu oferă o experiență mobilă nu o să ajungă departe. 

Concluzie

Sunt multe de povestit când vine vorba de ecommerce-ul mobil și strategii de creștere a vânzărilor. Mai poți implementa instrumente de SEO pentru a putea crește traficul pe Google și de a ajunge pe primele pagini. Sau să te folosești de live chat pentru a face experiența clienților mai bună.

Chiar dacă pare mult efort, merită. Marketing-ul este partea cea mai importantă în creșterea afacerii, așa că trebuie investit în această parte. Numai cu ecommerce vei putea să atragi clienții potriviți și îți vei putea depăși competiția. 

Postări similare

phone-handset