Top 5 motive să-ți promovezi afacerea online

Publicat la 4 ian. 2022

Dacă încă nu îți promovezi afacerea online, atunci este timpul să te gândești serios la acest aspect. De ce? Pentru că mulți dintre competitorii tăi au ales deja această cale. Ei au un magazin online, scot un profit mai mare decât tine și au un grup de clienți loiali. Acest lucru se întâmplă din cauza conceptului de business marketing, care are multe avantaje. Este o soluție ușor accesibilă pentru o companie la început de drum sau una de mărime mică. Cu online marketing poți ajunge la o audiență mai mare, din orice colț al lumii. Îți poți personaliza ofertele pentru a crea loialitate și a genera mai mult venit. 

În acest articol, descoperă ce este online marketing și cele cinci motive pentru care ar trebui să-ți promovezi afacerea online.

Citește: Ecommerce în termeni simplii.

Ce este online business marketing?

Marketingul online se referă la practica utilizării canalelor web pentru a răspândi un mesaj despre brandul, produsele sau serviciile unei companii către potențiali clienți. Cele mai comune metode de marketing includ mail-ul, rețelele de socializare, optimizarea motoarelor de căutare, reclame și multe altele. Principalul scop al marketingului este de a ajunge la potențialii tăi clienți prin canalele lor preferate, unde își petrec timpul citind, cumpărând și socializând online. 

Adoptarea pe scară largă a Internetului pentru afaceri și uz personal a generat noi canale de angajare publicitară și de marketing. Fiindcă utilizează mijloace digitale pentru a atrage, angaja și converti vizitatori virtuali în clienți, marketingul online are multe avantaje. Diferă de marketingul tradițional prin faptul că nu utilizează afișe publicitare tipărite, reclamă prin televiziune sau radio. Înainte de apariția canalelor de marketing online, costul comercializării produselor sau serviciilor era extrem de mare. Era, de asemenea, dificil de măsurat: nu știai dacă funcționa sau câți clienți veneau din urma acestor reclame. Astăzi, oricine are o afacere online poate participa prin crearea unui site web și construirea de campanii de achiziție la un cost redus. Aceste servicii de marketing au capacitatea de a optimiza eficiența campaniei și rentabilitatea investiției.

5 motive să alegi marketing online

Poate că te-ai gândit că este prea riscant să investești în ecommerce. Sperăm că următoarele motive te vor ajuta să alegi această cale extrem de profitabilă.

1. Îmbunătățești relația cu clienții

Trăim în era tehnologiei digitale și a Internetului. Fără Internet, nu putem „supraviețui” deoarece orice soluție se găsește online. De aceea, o mulțime de oameni îl folosesc zilnic. Potențialii tăi clienți se găsesc online fiindcă petrec ore în șir în fața ecranelor. Este imperios necesar ca tu să găsești o cale prin care brandul tău să fie vizibil pentru audiența pe care o dorești. Astfel, pe lângă faptul că îți vei îmbunătăți relația cu clienții oferindu-le servicii mai eficiente și personalizate, vei aduna potențiali clienți din multe colțuri ale lumii. Vei economisi timp și bani și vei construi o relație mai strânsă cu clienții pentru că le oferi o soluție la problemele lor.

2. Ești deschis non-stop

Un magazin online este deschis 24/7. Clienții pot intra pe site oricând doresc, de oriunde doresc, și se pot uita la produsele tale. Ei pot comanda oricând, la orice oră, zi sau noapte. Astfel, magazinul îți poate genera comenzi direct pe site, dar vizitele virtuale pot concretiza și achiziția produsului în magazinul fizic. De asemenea, nu trebuie să te îngrijorezi de plata angajaților pentru orele suplimentare. Reclamele rămân afișate continuu pe Internet, atrăgând clienți și atunci când nu ești la lucru. Cumpărarea produselor online contribuie la experiența plăcută a clienților deoarece o fac din confortul caselor lor. Toate produsele digitale sunt la un click distanță și confortul influențează enorm decizia de cumpărare.

3. Mai puține costuri

Costurile sunt un factor foarte mare care afectează bugetul unei companii. O campanie de marketing tradițională consumă mulți bani. Aceste costuri le poți salva prin îmbrățișarea strategiilor de marketing online sau de blogging. Este mult mai ieftin decât pancarde și afișe. Nu ai nevoie de prea mult personal pentru a avea grijă de campanie. Nu trebuie să suporți costurile de transport și nu mai plătești printatul materialelor. Tranziția de la online la offline este rapidă și ușoară, și îți poate deschide noi orizonturi.

4. Clienții au parte de oferte personalizate

Fiindcă ești online, poți să vezi datele clienților tăi mai bine. Vei știi ce preferă fiecare, care sunt produsele lor preferate și să le oferi sugestii bazate pe aceste informații. Astfel, tu poți să creezi oferte personalizate care cu siguranță îi va încânta. Comunicarea va fi mai deschisă iar clienții vor fi mai motivați să îți recomande brandul altor prieteni. Un client fericit va lăsa recenzii pozitive care va crește reputația companiei tale. Prin personalizare, tu poți să servești milioane de clienți din diferite părți ale lumii iar oamenii pot să primească produsele pe care și le doresc fără să caute pe tot Internetul.

5. Analizezi datele mai eficient

Fluxul de lucru este automatizat, astfel tu te bucuri de mai multă libertate. În mediul online, totul poate fi măsurat. Nu va mai trebui să te stresezi cu grafice și multă hârțogăraie. Datele sunt mai exacte, deci vei știi câți oameni au căutat un anumit produs, câți oameni au intrat pe site și care au venit dând click pe anunțurile tale. Vei avea o imagine mai clară asupra tuturor operațiunilor, toate informațiile fiind adunate într-un singur loc. Folosing aceste instrumente, vei putea avea rezultatele dorite și poți să te focusezi pe viitor.

În concluzie

Această eră digitală nu îți mai permite să trăiești în anonimitate. Competiția ta se află online, la fel ca și clienții tăi. Marketingul online este o metodă facilă și deloc costisitoare care te poate conecta cu diverși oameni interesați de soluțiile tale. Brandul tău va fi recunoscut și astfel vei crește profiturile. Până la urmă, cine nu dorește asta? Dacă și tu vrei să ajungi departe, nu ezita să ne contactezi acuma pentru a avea o discuție despre viitorul tău.

Citește mai departe: Vrei un CX mai bun? Investește în CRM.

Postări similare

phone-handset